Nu på onsdag kl 15-17 är det lärarråd i konferensgården. På lärarråden diskuterar och beslutar lärarna tillsammans med rektor kring det mesta som rör skolans undervisning. På kursråden är det deltagarna som diskuterar och ger förslag till skolan som kommer från från olika grupperna. Vid kursråden finns representanter från alla grupper på skolan representerade.