Vad gör dom på studiedagen?

Den gamla klassiska frågan ”Vad har dom för sig på banken efter klockan tre” skulle i vår värld kunna heta ”Vad har dom för sig på studiedagen, egentligen?”

I måndags när alla deltagare kunde sitta hukade med sina böcker i hemmet satt lärarkåren och diskuterade de didaktiska grundfrågorna, som selektivitetsfrågan ”vad?” och legitimitetsfrågan ”varför?”. Viktigt, roligt och stimulerande, förstås, att tillsammans kunna utveckla frågeställningar och reflektioner och faktiskt ha tid för att tänka hela vägen ut.

Den så kallade personalgruppen, dvs all personal utöver den pedagogiska personalen, hade en temadag där de utvecklade sina förmågor att dekorera grönsaker, i huvudsak med kniv. Vilken personalgrupp som hade roligast är kanske en filosofisk fråga, men nyttigt blev hur som helst slutresultatet i båda grupperna. Några bilder på lärarkårens överläggningar kan vi dessvärre inte presentera, tänk att de såg ut som vanligt, kanske lite rufsigare i håret, bara.

Resultatet av grönsaksdekorationerna är dock desto roligare att få bjuda på.

Instagramtävlingen 2017

Vi upprepar succén från förra årets kursstart med en instagramtävling.

Här är de bilder som Den stora Juryn valt ut. Du kan alltså rösta på dessa sex bilder. Du kan välja tre av dessa bilder.

 

 

Vinnarna, alltså fotograferna, inte de som röstat rätt, kommer att vinna fina presentcheckar i boden.

Omröstningen är nu avslutad.

Resultatet blev såhär:

Uppvaktningar i personalen

Några av våra medarbetare avslutar sina vikariat och några har gått och fyllt år. Fika, tårta och skönsång, alla glada.

Larissa och Mathilda slutar i köket och tackas för sin insats av rektor Lena.

 

Per-Anders och Karin uppvaktas av skolan och arbetskamrater genom rektor Lena, mitten, med anledning av sina bemärkelsedagar.