Idag är vi på Västerhöjdsgymnasiet i Skövde för att visa upp vår skola på den utbildningsmässa som arrangeras där. Medarbetare i vår monter är Suzy Blom, konstnärligt basår och Hampus Niklasson, grafikskolan.
Årets första raku
Finns det något roligare än att höra vedträna smattra och knastra, känna värmen som smeker ansiktet samtidigt som kylan gör sig påmind. Solen skiner och keramiken glöder. Spånet fattar eld när alstret landar i sin bädd. Röken virvlar upp likt änglavingar. Spänningen och energin går att ta på, känslorna virvlar runt i skratt och tårar, alla är förväntansfulla. Alla tar sina svarta klumpar och börjar skrubba, och likt magi börjar ögonen glittra i regnbågens alla färger. Tårarna bleknar i förtjusning av rakuns magi.



Vernissage med Mattias Fagerholm
Utställningen ”Borderline” med grafik och teckning av Mattias Fagerholm har vernissage lördagen den 19 mars kl 14. Muséet är öppet lördag och söndag kl 11-16.
